Institute for European Environmental Policy (IEEP) виділяє такі керівні принципи існуючих схем РВВ:

Визначення РВВ

Законодавство ЄС визначає РВВ в загальних термінах, а гармонізоване визначення відсутнє, що призводить до різної інтерпретації його цілей і завдань і різних результатів. Для реалізації РВВ необхідно чітке визначення у національному законодавстві.

Розподіл обов’язків

В схемах РВВ беруть участь ряд учасників, тому спільна відповідальність має вирішальне значення для їхнього успіху. Обов’язки кожного учасника повинні бути чітко визначені для національної схеми РВВ, і слід заохочувати діалог між державними органами і виробниками.

Покриття витрат

Для надійної системи РВВ потрібне чітке визначення покриття витрат. Витрати, що покриваються колективними схемами РВВ, передаються кожному виробнику, але спосіб, яким це робиться, різниться в різних схемах. Покриття чистих витрат на роздільний збір і продукти з вичерпаним терміном експлуатації повинно забезпечуватися всіма схемами РВВ. Збори виробників повинні відображати фактичні витрати на управління їх продуктами з простроченим терміном експлуатації.

Чесна конкуренція

Реалізація різних схем РВВ і кількості PRO може стимулювати конкуренцію в секторі управління відходами. Забезпечення добросовісної конкуренції вимагає чіткої структури зі встановленими правилами, контролем і заходами щодо забезпечення дотримання та прозорості, а також незалежної «інформаційної палатою» — третьої сторони у випадках, коли існує більше одного PRO.

Прозорість

Ефективні схеми РВВ вимагають прозорості, як щодо ефективності, так і витрат. Крім того, більш чіткі та надійні дані дозволять поліпшити моніторинг PRO, а також тиражувати кращі практики.

 

Джерело: https://opanasenkoviktoriia.blog/